vrijdag 3 juli 2009

Het is weer fileseizoen, of niet?

Op het moment dat ik dit schrijf, noteer ik bijna 30 graden op de buitenthermometer, een luchtvochtigheid van ongeveer 70% en op de lijn Doetinchem – Alkmaar moeten we woeden ernstige onweersbuien. Het is warm, het is vochtig en het is weer de eerste dag van de vakantie. De ideale mix voor veel ellende op de snelweg. Vanuit het noorden van het land zal over een uurtje een stroom toeristen naar het buitenland vertrekken. De ANWB voorspelt een normale avondspits van maximaal 250 kilometer. Omstreeks 19:00 zal het weer rustig zijn op de Nederlandse wegen.

Wat ik zelf zo heerlijk vind aan de vakantietijd, is dat je in de spits lekker op kunt schieten. Het is voor mijn vrouw en mij zelfs een van de redenen om juist buiten het seizoen op vakantie te gaan want je kunt vaak ruim twee maanden lang lekker doorrijden in de spits.


Bekijk het eens van de zonnige kant!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten