Door de groei van het aantal elektrische auto's ontstaat er een tekort aan laadpalen. Anderzijds staan veel wagens de hele dag te laden, terwijl dat niet nodig is.
Rotterdamse studenten
Drie Rotterdamse studenten hebben een berekening uitgevoerd naar de haalbaarheid van dit zogenoemde 'Valet Charging'. Speciale chauffeurs nemen de sleutel van de automobilist in ontvangt en parkeren de auto tijdelijk bij een beschikbare laadpaal in de stad.
Het is de bedoeling dat de automobilist aangeeft wanneer hij zijn auto weer nodig heeft. De chauffeur levert de wagen daarna op de afgesproken tijd en plaats weer af. Komend najaar gaat Rotterdam bekijken waar en hoe het systeem precies kan worden ingevoerd.
Het is de bedoeling dat de automobilist aangeeft wanneer hij zijn auto weer nodig heeft. De chauffeur levert de wagen daarna op de afgesproken tijd en plaats weer af. Komend najaar gaat Rotterdam bekijken waar en hoe het systeem precies kan worden ingevoerd.
Netbeheerder Stedin is enthousiast
Baerte de Brey, manager elektrisch vervoer bij netwerkbeheerder Stedin, ziet ook dat het efficiënter kan. “De afgelopen jaren zijn er enorm veel elektrische auto’s bijgekomen. In de praktijk worden die vaak in de lease gedaan. Mensen komen ’s ochtends aan bij een bedrijf of parkeergarage en pluggen daar in."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten